Emneord: Faglig fordybelse, Diagnoser, Diagnosticering, Foreninger
Fag: Specialpædagogik
Baggrunden for laboratoriet er et ønske om at skabe rammer for faglig fordybelse og nysgerrighed i forhold til det specialpædagogiske faglighedsområde
Intentionen med laboratoriet er at skabe disse rammer ved at sætte fokus på samfundets øgede interesse for diagnosetematikken gennem faglig fordybelse i diagnoser og diagnosticering som tematisk forløb.
Selve aktiviteterne i laboratoriet er ikke beskrevet, men for at kunne gennemføre, er der behov for et fysisk lokale i hele perioden, samt adgang til foreninger, fagpersoner, bibliotek – alle med tilknytning til det specialpædagogiske område.
Projektet forberedes i et samarbejde mellem studerende og holdenes undervisere i ugerne op til selve projektet.
Projektet planlægges som et åbent rammesat ugeforløb på tværs af to årgange
Undervisere og studerende fra 1. årgang og 2. årgang på den specialpædagogiske profil.