Emneord: Deltagerinvolvering, Samskabelse, Spil
Fag: Pædagogik og lærerfaglighed
Baggrunden for laboratoriet er en oplevelse af manglende engagement, ansvarlighed, medejerskab og deltagelse blandt de studerende
Intentionen er – gennem samskabelse med de studerende – at imødegå disse udfordringer
Spillet ’Samspillet’ der bygger på deltagerinvolvering, hvor læring initieres gennem forstyrrelser på flere niveauer. Konkret gennemføres spillet gennem spilelementerne: byggeklodser, stilladserende terning, Jokerkort med ”benspænd” mhp at udvikle de tidligere nævnte ønsker om at facilitere engagement, medejerskab, ansvarlighed og deltagelse. Spillet er overfagligt.
De studerende skal udvikle spillet, spille spillet og evaluere spillet løbende igennem modulet. Underviser stilladserer og faciliterer
Laboratoriet løber over et semester/et modul
De studerende er medtilrettelæggere og deltagere/aktører, og modulets undervisere er rammesættere og medtilrettelæggere/medudviklere. Ledelsen er good-will-ambassadører